یزدفردا :جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر استان یزد با نماینده مردم شهر یزد دیدار نمودند
در جلسه ای که با حضور جمعی از مسئولین جمعیت هلال احمر استان یزد با صالح جوکار ( نماینده مردم شهر یزد در مجلس شورای اسلامی ) تشکیل شد ؛ سرپرست جمعیت هلال احمر استان گزارشی از آمار و عملکرد حوزه های مختلف هلال احمر استان را ارائه نمود .
حمید پارسائیان گفت : اهم فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان در حوزه های امداد و نجات ، داوطلبان و جوانان خلاصه می گردد که می توان به مهمترین آن در حوزه امداد و نجات به پستهای امداد و نجات بین جاده ای اشاره نمود که در استان در حال حاضر هفت پست امداد و نجات جاده ای ثابت ، فعال می باشد ؛ وی همچنین اظهار داشت یکی از مشکلاتی که هم اکنون در این حوزه با آن مواجه هستیم کمبود وسایل و تجهیزات رها سازی     می باشد .
وی عدم وجود اعتبار لازم برای تکمیل آشیانه بالگرد را از دلایل مهم به تعویق افتادن استقرار بالگرد امدادی در استان بیان نمود ؛ در ادامه در خصوص فعالیتهای حوزه جوانان گفت : به دلیل بالا بودن تنوع فعالیتها ، این حوزه با طیف وسیعی از اعضاء به خصوص در فصل تابستان و اوقات فراغت روبرو است ولی مهمترین وظیفه این حوزه علاوه بر جذب نیروهای جوان ، آموزش امداد و کمکهای اولیه می باشد که بعد از گذراندن این دوره آموزشی در خدمت حوزه امداد و نجات قرار می گیرند همچنین با توجه به این که اعضای این حوزه را جوانان تشکیل         می دهند گفت  : یکی از معضلات موجود در این واحد عدم کیفیت برنامه های شاد و نشاط آور و تفریحی از قبیل کلاسهای آموزش موسیقی برای جوانان می باشد .
در خصوص حوزه داوطلبان نیز گزارشی از عملکرد این حوزه در امر کمک رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی و همچنین تهیه و توزیع سبدهای غذایی در طرح همای رحمت ، ایجاد پایگاههای داوطلبی در ادارات ، مساجد ، کارخانجات ، محلات و روستاها و عضو گیری افراد بالای 29 سال بعنوان داوطلب جمعیت ارائه گردید . نماینده مردم یزد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت : اولین و مهمترین مسئله ای که برای استان ضروری  می باشد ایجاد منابع سرمایه ای است که اگر هلال احمر استان بتواند مانند برخی از هلال احمر استانهای دیگر در کنار خدمات عام المنفعه خود مشاغل سرمایه زا مانند کارخانه های تولیدی را راه اندازی نماید گام بسیار موثری را در راستای خدمت به استان برداشته است .
جوکار در ادامه در خصوص کمبود اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی هلال احمر استان گفت : در حال حاضر این کمبود اعتبار بصورت کشوری می باشد که امیدواریم رایزنیهای انجام گرفته و با قولهایی که از سوی مسئولین داده شده در شش ماهه ی دوم اعتبارات پیش بینی شده را جذب نمائیم ، همچنین وی گفت : اجرای برنامه های شاد و نشاط آور برای جوانان با توجه به بیانات رهبر معظم در خراسان شمالی که نباید فرصت نفوذ را به دشمن بدهیم ؛ از اهمیت بالایی برخوردار است که اجرای این برنامه ها در چارچوب رعایت موازین اسلامی برای جوانان و غنی سازی اوقات فراغت آنها امری ضروری دانست .
جوکار در یک جمع بندی گفت : هلال احمر یک سازمان عام المنفعه ای است که در نظر مردم دارای اعتبار خاصی می باشد بنابراین باید سعی نمائید این اعتماد سازی همیشه حفظ بماند . نماینده مردم شهر یزد در پایان با پوشیدن کاور سازمانی داوطلبان جمعیت رسماً عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان یزد شد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا